Personeelsadministratie uitbesteden

Het beheren van personeelszaken is een tijdrovende taak, met name in de zorg- en onderwijssector. Ontdek hoe het uitbesteden van de personeelsadministratie jouw organisatie kan ontlasten en efficiënter kan maken.

Wat valt er onder personeelsadministratie?

Personeelsadministratie omvat verschillende onderdelen en taken die essentieel zijn voor het beheer van jouw personeelsbestand. Bij Merces nemen we deze taken graag van je over. Enkele belangrijke aspecten van personeelsadministratie zijn: 

  • Salarisadministratie: het zorgvuldig verwerken van salarissen, belastingen, pensioenen en andere financiële aspecten met betrekking tot jouw medewerkers. 
  • Arbeidscontracten en overeenkomsten: het opstellen en beheren van arbeidscontracten, overeenkomsten en andere juridische documentatie. 
  • Verlof- en verzuimregistratie: het bijhouden van verlofaanvragen, verzuimregistratie en het begeleiden van het verzuimproces. 
  • Personeelsdossiers: het up-to-date houden van personeelsdossiers met relevante documenten en informatie. 
  • Rapportage en analytics: het genereren van rapportages en het analyseren van gegevens om inzicht te krijgen in jouw personeelsbestand. 

De voordelen van jouw personeelsadministratie uitbesteden

Het uitbesteden van personeelsadministratie biedt veel voordelen. Steeds meer organisaties kiezen voor het uitbesteden van hun personeelsadministratie. Vaak gebeurt dit om de verschillende redenen. Zo zijn specialisten altijd op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving op het gebied van personeelszaken. Hierdoor ben je verzekerd van een correcte en tijdige afhandeling, en minimaliseer je risico’s op het gebied van naleving. Daarnaast bespaart het uitbesteden van personeelsadministratie kostbare tijd. Je hoeft je niet bezig te houden met administratieve taken en kunt je richten op strategische en operationele activiteiten binnen jouw organisatie.

Merces werkt samen met toonaangevende softwarepartners zoals HR2day en Visma.net. Deze partners bieden geïntegreerde HR-softwareoplossingen die de personeelsadministratie verder optimaliseren en automatiseren. 

Personeelsadministratie uitbesteden
Personeelsadministratie uitbesteden software

Softwareoplossingen van onze partners

Bij Merces profiteer je van geavanceerde softwareoplossingen die de personeelsadministratie vereenvoudigen. Onze samenwerking met HR2day, Recruitee en Visma.net stelt jou in staat om te profiteren van: 

  • Geautomatiseerde processen: vereenvoudig de salarisadministratie, verlof- en verzuimregistratie en andere taken met behulp van geautomatiseerde workflows. 
  • Self-service portals: bied medewerkers en leidinggevenden toegang tot self-service portals waar ze hun eigen gegevens kunnen beheren en benodigde documenten kunnen downloaden. 
  • Rapportage en analytics: maak gebruik van krachtige rapportagetools en geavanceerde analytics om waardevolle inzichten te verkrijgen en data gestuurde beslissingen te nemen. 

Klantsuccessen

Betrokken interim HR ondersteuning

Voor de invulling van het zwangerschapsverlof van onze HR adviseur waren we opzoek naar iemand die het brede HR takenpakket van onze collega kon overnemen. Merces stelde ons voor aan Anne en we hebben haar leren kennen als een zeer betrokken en hardwerkende HR professional. Doordat ze niet alleen op professioneel vlak verbinding maakt met de organisatie en collega’s, maar ook als mens was ze snel in staat toegevoegde waarde te leveren en ook echt onderdeel te worden van Prodas. Hierdoor heb ik de samenwerking met haar als zeer prettig, deskundig en professioneel ervaren.

Mischa Kleukers
, Stichting Prodas

Toen er een achterstand ontstond in de administratieve verwerking op onze afdeling HRM zijn wij de samenwerking aangegaan met Merces en dit is goed bevallen: de consultant die bij onze school is geplaatst heeft een rijke staat van dienst op het gebied van salarisadministratie met AFAS, denkt mee, adviseert en is prettig in de omgang. Daarnaast is het contact met Merces verder goed verlopen. Bij vragen kwam er een snelle terugkoppeling en het persoonlijke contact met de accountmanager bevalt goed en sluit aan bij de manier waarop wij graag (samen)werken.

Wouter Stroop
, Jan Tinbergen College

Ingestoken vanwege een tijdelijk tekort aan resources hebben wij Merces gevraagd of een van hun interim controllers onze begroting kan verzorgen. Dat is uitstekend bevallen. We hebben onze modellen geoptimaliseerd en de leesbaarheid van de financiële output voor de RvT en MR verbeterd. Dat zijn mooie stappen vooruit waar we nog jaren profijt van hebben.

Daniel van der Geest
, VCO Harderwijk

Eigenaarschap is één van de drie pijlers waarop wij bij OOZ bouwen aan goed onderwijs. We geven medewerkers de ruimte, maar verwachten ook dat zij verantwoordelijkheid nemen. Ook als het gaat om HR-zaken, zoals het registreren van een verzuimmelding of het doorgeven van een mutatie. Met een goede ondersteuning van Merces hebben wij ons HR2day-platform zo ingericht dat deze het eigenaarschap van eenieder maximaal faciliteert.

Tessa van Belle
, OOZ

Wij willen graag grip op de toekomst als het gaat om de kwalitatieve en kwantitatieve personele bezetting. Daarom zijn wij onder begeleiding van Merces aan de slag gegaan met de ontwikkeling van Strategische Personeelsplanning (SPP). Ik ben zeer tevreden over de begeleiding en de mate waarin dit project mijn medewerkers tot leren aanzet. Mooi om te zien!

Bonna Roos
, Prodas
Logo Frimex

Vanwege het pensioen van onze salarisadministrateur waren we op zoek naar een nieuwe partner en die vonden we in Merces. Een prettige samenwerking omdat de consultant veel ervaring en expertise heeft op dit gebied, maar ook een goede sparringpartner voor ons is.  Merces is prettig om mee samen te werken omdat ze snelle terugkoppeling geven bij vragen, maar behalve dat vinden ze persoonlijk contact bijzonder belangrijk. Dat is voor Frimex essentieel. De prettige en professionele samenwerking met Merces heeft ons doen besluiten om ook de optimalisatie van de software door Merces uit te laten voeren.

René Lems
, Frimex

Personeelsadministratie voor de zorg

Specifiek voor de zorgsector begrijpen we de unieke uitdagingen waarmee je te maken hebt. Het beheren van complexe roosters, het bijhouden van accreditaties en certificeringen, en het voldoen aan de wettelijke eisen zijn slechts enkele van de vele aspecten van personeelsadministratie in de zorg. Door deze taken aan Merces uit te besteden, kun je de focus leggen op het bieden van hoogwaardige zorg aan jouw patiënten en cliënten. Met onze nauwkeurige en gestroomlijnde administratieve processen zorgen wij ervoor dat jouw zorginstelling moeiteloos kan opereren. 

Personeelsadministratie uitbesteden zorg
Personeelsadministratie uitbesteden onderwijs

Personeelsadministratie voor het onderwijs

In het onderwijs is het beheren van personeelszaken eveneens een complexe taak. Van het opstellen van onderwijsovereenkomsten tot het bijhouden van verlofaanvragen en het monitoren van kwalificaties en bevoegdheden, er zijn veel administratieve verantwoordelijkheden die tijd en energie vergen. Door jouw personeelsadministratie aan Merces uit te besteden, kun jij je richten op het bieden van hoogwaardig onderwijs aan jouw studenten. Ons team van experts zorgt voor een foutloze afhandeling van alle personeelsgerelateerde taken, waardoor jouw onderwijsinstelling efficiënter kan opereren.

Het gebruik van apps in het onderwijs

Om digitalisering in het onderwijs te bevorderen worden er steeds vaker apps toegepast bij onderwijsinstellingen. Deze apps verrijken én vergemakkelijken het administratieproces. Of je nu onderweg bent of niet op je vast werkplek terecht kan, onze softwarepartners maken het mogelijk om verschillende taken eenvoudig via de app op te pakken of in te voeren. Denk aan docenten die een seintje krijgen op hun telefoon als ze bepaalde gegevens moeten invullen of uren die gemakkelijk en snel geregistreerd kunnen worden vanuit ieder lokaal of vestiging.

De voordelen van digitaal onderwijs

Digitaal onderwijs heeft veel voordelen. Voor zowel de leerlingen, de docenten en onderwijs in het algemeen. Zo zorgt digitaal onderwijs – of een hybride vorm van onderwijs – ervoor dat gepersonaliseerd onderwijs mogelijk wordt gemaakt en dat lessen altijd en overal gevolgd kunnen worden. Het zorgt voor een directe tijdswinst en je hebt de optie om onderwijs leuker te maken door het grote aanbod aan mogelijkheden!

De nadelen van digitaal onderwijs

Digitaal onderwijs kent ook een aantal nadelen. Lang niet alle scholen of docenten zijn voorbereid op het gebruik van gedigitaliseerd of hybride onderwijs. Er is een gebrek aan digitale deskundigheid en de visie over de integratie van digitaal onderwijs is uiteenlopend.

Merces helpt bij digitalisering onderwijs!

Bij Merces begrijpen we de uitdagingen en kansen die digitalisering in het onderwijs met zich meebrengt. Onze gespecialiseerde oplossingen op het gebied van HR, Salaris en Finance helpen onderwijsinstellingen om optimaal te profiteren van de mogelijkheden die digitalisering biedt. Samen zorgen we voor een succesvolle implementatie en integratie van technologieën die het onderwijs naar een hoger niveau tillen. 

Verken onze op maat gemaakte oplossingen en ontdek hoe Merces jouw onderwijsinstelling kan ondersteunen bij de digitalisering van het onderwijs. We spreken graag de mogelijkheden met je door! 

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

We komen graag met je in contact om de opties te bespreken. Zo helpen we je met HR of Finance advies, implementatie van software en het digitaliseren van jouw organisatie. Tijdelijk wat extra handjes nodig? Onze experts zijn ook op interim basis beschikbaar.

Kennis maken?

Merces biedt een complete oplossing voor jouw HR, Salaris, Finance, IT en Digitalisering. Zo kan jij je concentreren op de zaken die er voor jouw organisatie toe doen. Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen!