Header PSA

Een correcte salarisadministratie en goed georganiseerde personeelsadministratie zijn essentieel voor elke organisatie. Niet alleen om fouten en boetes te voorkomen, maar ook om medewerkers tevreden te houden. Tegelijkertijd worden de regels en eisen rondom PSA steeds complexer. Wetgeving verandert, cao’s worden aangepast en medewerkers verwachten een vlekkeloze administratie. Bij Merces zorgen we ervoor dat jouw personeels- en salarisadministratie altijd op orde is. Of je nu tijdelijk extra ondersteuning nodig hebt, processen wilt optimaliseren of bepaalde taken volledig wilt uitbesteden, wij denken met je mee en bieden oplossingen die bij jouw organisatie passen.

Merces ondersteunt je bij allerlei PSA vraagstukken, zoals:

Uitbesteding en operationele uitvoering

Salarisadministratie uitbesteden

Payroll services

Pensioenadministratie

Inrichting, advies en kwaliteitsborging

Salarisconsultancy

CAO-advies

Compliance en audit ondersteuning

Training en ondersteuning PSA software

Registratie en digitale ondersteuning

Verlof- en verzuimregistratie

Digitale personeelsdossiers

Optimaliseer je PSA met de juiste software

Een efficiënte personeels- en salarisadministratie vraagt om betrouwbare en slimme software. Goede systemen zorgen ervoor dat processen soepeler verlopen, fouten worden verminderd en je altijd inzicht hebt in de actuele gegevens van medewerkers.

Bij Merces werken we met AFAS en HR2day, twee krachtige PSA-oplossingen die jouw administratie volledig digitaliseren en optimaliseren. Met deze software kun je onder andere:

  • Salarisverwerking en loonmutaties automatiseren
  • Verlof- en verzuimregistratie stroomlijnen
  • Contract- en cao-beheer vereenvoudigen
  • Digitaal personeelsbeheer organiseren met veilige dossiers

Maar software alleen is niet genoeg. Wij helpen niet alleen bij de implementatie, maar zorgen er ook voor dat je deze systemen optimaal benut. Van de juiste inrichting tot hands-on ondersteuning, zodat jij efficiënter werkt en altijd voldoet aan de laatste wet- en regelgeving.

Maart tips

Klantsuccessen

Op het moment dat we een onderbezetting op de afdeling salarisverwerking hadden en ook een behoefte aan optimalisatie van de software heeft Merces de juiste consultants geplaatst.
De opdrachten zijn heel verschillend en worden ingevuld door consultants met de passende expertise en kennis die nodig is om deze opdrachten goed in te vullen.
Wat we als bijzonder fijn ervaren is dat we merken dat ze veel ervaring hebben doordat ze bij verschillende partijen opdrachten hebben uitgevoerd waardoor ze snel inzichtelijk krijgen welke onderdelen aangepast moeten worden en waar de knelpunten liggen.

Co van Klij
, OVO Gorinchem
Betrokken interim HR ondersteuning

Voor de invulling van het zwangerschapsverlof van onze HR adviseur waren we opzoek naar iemand die het brede HR takenpakket van onze collega kon overnemen. Merces stelde ons voor aan Anne en we hebben haar leren kennen als een zeer betrokken en hardwerkende HR professional. Doordat ze niet alleen op professioneel vlak verbinding maakt met de organisatie en collega’s, maar ook als mens was ze snel in staat toegevoegde waarde te leveren en ook echt onderdeel te worden van Prodas. Hierdoor heb ik de samenwerking met haar als zeer prettig, deskundig en professioneel ervaren.

Mischa Kleukers
, Stichting Prodas

Toen er een achterstand ontstond in de administratieve verwerking op onze afdeling HRM zijn wij de samenwerking aangegaan met Merces en dit is goed bevallen: de consultant die bij onze school is geplaatst heeft een rijke staat van dienst op het gebied van salarisadministratie met AFAS, denkt mee, adviseert en is prettig in de omgang. Daarnaast is het contact met Merces verder goed verlopen. Bij vragen kwam er een snelle terugkoppeling en het persoonlijke contact met de accountmanager bevalt goed en sluit aan bij de manier waarop wij graag (samen)werken.

Wouter Stroop
, Jan Tinbergen College

Ingestoken vanwege een tijdelijk tekort aan resources hebben wij Merces gevraagd of een van hun interim controllers onze begroting kan verzorgen. Dat is uitstekend bevallen. We hebben onze modellen geoptimaliseerd en de leesbaarheid van de financiële output voor de RvT en MR verbeterd. Dat zijn mooie stappen vooruit waar we nog jaren profijt van hebben.

Daniel van der Geest
, VCO Harderwijk

Eigenaarschap is één van de drie pijlers waarop wij bij OOZ bouwen aan goed onderwijs. We geven medewerkers de ruimte, maar verwachten ook dat zij verantwoordelijkheid nemen. Ook als het gaat om HR-zaken, zoals het registreren van een verzuimmelding of het doorgeven van een mutatie. Met een goede ondersteuning van Merces hebben wij ons HR2day-platform zo ingericht dat deze het eigenaarschap van eenieder maximaal faciliteert.

Tessa van Belle
, OOZ

Wij willen graag grip op de toekomst als het gaat om de kwalitatieve en kwantitatieve personele bezetting. Daarom zijn wij onder begeleiding van Merces aan de slag gegaan met de ontwikkeling van Strategische Personeelsplanning (SPP). Ik ben zeer tevreden over de begeleiding en de mate waarin dit project mijn medewerkers tot leren aanzet. Mooi om te zien!

Bonna Roos
, Prodas
Logo Frimex

Vanwege het pensioen van onze salarisadministrateur waren we op zoek naar een nieuwe partner en die vonden we in Merces. Een prettige samenwerking omdat de consultant veel ervaring en expertise heeft op dit gebied, maar ook een goede sparringpartner voor ons is.  Merces is prettig om mee samen te werken omdat ze snelle terugkoppeling geven bij vragen, maar behalve dat vinden ze persoonlijk contact bijzonder belangrijk. Dat is voor Frimex essentieel. De prettige en professionele samenwerking met Merces heeft ons doen besluiten om ook de optimalisatie van de software door Merces uit te laten voeren.

René Lems
, Frimex
PSA specialisten

PSA expertise op het juiste moment

De personeels- en salarisadministratie kent weinig ruimte voor fouten. Deadlines moeten gehaald worden, wetgeving moet correct worden toegepast en medewerkers verwachten een foutloze loonverwerking. Maar wat als je tijdelijk extra ondersteuning nodig hebt, bijvoorbeeld bij een plotselinge uitval, een reorganisatie of de implementatie van nieuwe processen?
Bij Merces bieden we flexibele inzet van ervaren PSA-specialisten. Of je nu een salarisadministrateur zoekt voor een korte periode, extra handen nodig hebt tijdens een piekperiode of structurele versterking wilt, wij hebben de expertise die jij nodig hebt. Onze professionals hebben ervaring met verschillende cao’s en wetgeving, waardoor ze snel kunnen schakelen en de continuïteit van je administratie waarborgen.
Met Merces als partner weet je zeker dat je PSA altijd nauwkeurig en efficiënt blijft, ongeacht de uitdagingen binnen jouw organisatie.

Over Roy Winkelhorst

Als Manager BPO & Customer Service weet Roy als geen ander voor welke uitdagingen organisaties staan als het aankomt op salarisadministratie. Hij is actief betrokken bij payroll-gerelateerde taken en werkzaamheden voor organisaties die hun personeels- en salarisadministratie aan Merces hebben uitbesteed. Het ondersteunen van deze organisaties is iets wat hij dan ook het liefste oppakt.

Kennismaken?

Merces biedt een complete oplossing voor jouw HR, Salaris en Finance. Zo kan jij je concentreren op de zaken die er voor jouw organisatie toe doen. Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen!

Liever even bellen?

Maikel Merces

Maikel van den Bosch

Neem contact op met Maikel, onze commercieel manager. Hij staat je graag te woord!

Liever direct een afspraak maken? Dat kan ook.