Gedreven door het internet en verder aangewakkerd door Corona en het personeelstekort neemt de digitalisatie in onze omgeving steeds verdergaande vormen aan. Met name in het onderwijs (maar ook de zorg) zijn er inmiddels enorm veel applicaties in gebruik om zowel de primaire als de back-office processen te ondersteunen en te digitaliseren. Dit aantal groeit verder met de introductie van mobiele apps en slimme apparaten. Veelal hebben deze applicaties en apparaten ook nog een gedeelde informatie en data behoefte, en dus moeten we ze (slim) integreren om niet alsnog handmatige handelingen nodig te hebben om de gedeelde informatie in meerdere systemen te krijgen. Als deze systemen de juiste informatie niet op het juiste moment communiceren lopen de processen ‘in de soep’ en worden de efficiëntie beloften van digitalisatie niet waargemaakt. Kennis en kunde van integraties is dus belangrijker dan ooit tevoren!
Binnen het complexe digitalisatie en integratie vraagstuk vindt Merces het met name belangrijk om organisaties en hun behoeften te begrijpen. Hoeveel applicaties en systemen gebruik je voor welke processen? Welke systemen worden op welke manier het beste verbonden? Draaien de applicaties on-premise of in de cloud, en hoe gaat dit er in de nabije toekomst uitzien? Wordt er gebruik gemaakt van mobiele apps? Een greep uit de vragen over het ontwerp van een goede integratie in een tijd van steeds sneller en verdergaande digitalisatie. Door te starten met een grondige analyse en daarin ook de (toekomstige) digitalisatie ambitie van organisaties te betrekken wordt de ROI (Return on Investment) van een koppeling of integratie zoveel mogelijk geborgd.
Merces heeft een brede kennis en ervaring op het gebied van integraties. Zo bieden wij voor onze HRM applicaties bijvoorbeeld:
Voor veel applicaties is een koppeling al standaard beschikbaar. Dit zijn koppelingen met applicaties waarmee HR & Payroll altijd verbonden is, zoals Finance (journaalpost & betaling), Belastingdienst, Arbodiensten en oplossingen voor Recruitment, Tijdregistratie en LMS.
Voor gestructureerde gegevensuitwisseling met applicaties voor o.a. Tijdregistratie, Planning, BI & Data warehouses kan Merces krachtige API’s (Application Programming Interface) inzetten, die de mogelijkheid bieden om real time gegevens of zelfs metadata op te halen en uit te wisselen.
Werknemers hebben in een Digitale werkomgeving toegang tot diverse systemen met bijbehorende accounts, mailboxen en (toegangs-)rechten. Door Identity & Accessmanagement (IAM) oplossingen te koppelen met een HRM systeem kunnen de toegang en rechten voor nieuwe werknemers automatisch bepaald en toegekend worden.
Last but not least, het vastleggen en integreren van al die digitale data brengt risico’s met zich mee. Bij Merces besteden we daarom aandacht aan het belang van een veilige digitale omgeving en hoe de veiligheid (cybersecurity) bij integratievraagstukken te optimaliseren.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. We nemen je graag mee in de voordelen van de verschillende integratie mogelijkheden.
Als Commercieel Manager heeft Maikel alles al een keer meegemaakt en zal hij jouw organisatie voorzien van de beste oplossingen. Meer weten over Maikel en de rest van onze collega’s?
Functioneel beheer voelt soms als een extraatje – handig, maar niet noodzakelijk. De software werkt, collega’s weten zich voorlopig wel...
Intern ontbreekt de tijd of expertise om het beheer goed op te pakken, waardoor kansen blijven liggen. Dan is het...
AFAS biedt ontzettend veel mogelijkheden, maar juist door die flexibiliteit kun je onbedoeld verkeerde keuzes maken in het beheer. Fouten...